Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) va fi prezent, în anul 2024, la 16 târguri naționale și internaționale de turism. Pavilionul național, în cadrul căruia vor putea fi prezenți reprezentanți ai asociațiilor, federațiilor și organizațiilor de profil, ai Organizațiilor de Management al Destinației, precum și operatori economici, va promova destinația turistică România pe fiecare piață țintă și va oferi, astfel, o importantă platformă de întâlniri pentru profesioniștii din domeniu, facilitând, totodată, și contactul cu publicul pasionat de călătorii.
Primul târg a avut loc în perioada 24-28 ianuarie, la Madrid, unde atât profesioniștii din domeniu, cât și publicul larg, au avut oportunitatea să viziteze standul României, organizat în cadrul “FITUR”, una dintre cele mai importante manifestări expoziționale la nivel mondial și, totodată, cel mai prestigios târg de profil pentru piețele ibero-americane, care are loc anual.
La ceremonia oficială de deschidere a evenimentului a fost prezent și Lucian Ioan Rus, secretar de stat coordonator al activităților de turism din cadrul MEAT.
Totodată, au fost prezentate destinațiile de tip city break, în inima unor orașe captivante și turismul rural, care dezvăluie autenticitatea și ospitalitatea comunităților locale.
Pavilionul național are o suprafață de 102 mp și găzduiește 17 co-expozanți, dintre care 14 agenți economici și 3 asociații de promovare.
La stand sunt promovate, astfel, circuitele culturale, care dezvăluie bogăția istoriei și tradițiilor locale, și turismul în natură, care atrage privirile către peisajele pitorești ale României.
Târgurile expoziționale de turism, din țară și din străinătate la care Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului participă, se vor desfășura parcursul anului 2024 în țări precum Franța, Italia, Republica Moldova, România, Germania, Franța, Austria, Israel, Kazakhstan, China, Italia, UK, Spania și Polonia.