Încep înscrierile pentru ajutorul de încălzire, în municipiul Râmnicu Sărat. Vezi unde se depun cererile

Direcţia de Asistenţă Socială Râmnicu Sărat anunţă că, începând cu data de 9 octombrie 2023, va demara procedura de înregistrare a documentației necesare pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, aferente sezonului rece 2023 – 2024, potrivit Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie şi a Hotărârii Guvernului nr. 1073/2021pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pentru un singur sistem utilizat pentru încălzirea locuinței, pe perioada sezonului rece și numai pentru locuința de domiciliu sau, după caz, de reședință.

Familiile si persoanele singure care utilizeaza pentru incalzirea locuintei gaze naturale, energie electrica sau combustibili solizi si/ sau petrolieri, vor beneficia de acest ajutor numai daca venitul net lunar pe membru de familie este pana la de 1.386 lei in cazul familiilor si 2053 lei, in cazul persoanei singure.

În cazul ajutorului acordat pentru incalzirea cu energie electrica este obligatorie efectuarea anchetei sociale.

Formularul de Cerere – Declarație pe propria răspundere și documentele necesare, pot fi accesate online, pe site-ul https://dasrmsarat.ro/, secțiunea BENEFICII SOCIALE SI POLITICI FAMILIALE sau poate fi pus la dispoziția cetățenilor la sediul Direcției de Asistență Direcția de Asistență Socială – Râmnicu Sărat– str. Tudor Vladimirescu, nr 35.

ACTE NECESARE PENTRU ACORDAREA AJUTOARELOR PENTRU ÎNCĂLZIREA LOCUINŢEI ȘI A SUPLIMENTULUI PENTRU ENERGIE CONFORM LEGII NR.226/16.09.2021

  • Cerere-declaratie pe proprie raspundere – formular tipizat
  • Acte de identitate pentru toti membrii familiei care locuiesc si se gospodaresc la adresa pentru care se solicita ajutorul(CI,BI,Certificate nastere minori etc);
  • Hotarare Judecatoreasca de divort sau Certificat deces (unde este cazul), certificat casatorie;
  • Dovada veniturilor nete realizate in luna anterioara depunerii cererii (adeverinte salarii care sa cuprinda inclusiv valoarea tichetelor de masa sau mentiunea ca nu se acorda, cupoane pensii, cupoane/extras cont indemnizatie crestere copil sau stimulent de insertie, cupoane/extras cont indemnizatie somaj, indemnizatie handicap, etc) **;
  • Declaratia de impunere privind veniturile realizate in anul depunerii cererii, in cazul in care membrii familiei sunt constituiti in asociatii familiale sau persoane fizice autorizate;
  • Ultima factura de la furnizorul de gaze naturale (toate paginile);
  • Ultima factura de la furnizorul de electricitate (toate paginile);
  • Contractul de inchiriere al imobilului (unde este cazul);
  • Adeverinta de la Asociatia de locatari cu numarul de persoane trecute pe lista de intretinere(pentru persoanele care locuiesc la bloc)
  • Adeverinta de la Asociatia agricola cu suprafata cultivata si tipul culturii pentru cei care detin terenuri agricole;
  • Certificatul de inmatriculare al masinii (unde este cazul) pentru a se vedea anul de fabricatie al autoturismului (masina trebuie sa aiba peste 10 ani vechime);
  • Extras de cont pentru toate persoanele din cerere care detin depozite bancare
  • Persoanele incadrate in grad de handicap trebuie sa prezinte Certificatul de incadrare in grad de handicap valabil;
  • Nota : la veniturile nete ale lunii anterioare depunerii cererii se iau in calcul si subventiile din agricultura (prin APIA) precum si sumele provenite din tranzactii de bunuri mobile sau imobile efectuate de la inceputul anului ( inclusiv dezbaterile succesorale).

Formularul de cerere – Declarație pe propria răspundere se depune o singură dată, pe întreaga perioadă a sezonului rece, după cum urmează:

-până la data de 20 a lunii, situație în care acordarea dreptului se va realiza începând cu luna respectivă;

-după data de 20 a lunii, situație în care acordarea dreptului se va realiza începând cu luna următoare.

Cererile și declarațiile pe propria răspundere se depun la sediul Direcției de Asistență Socială – Râmnicu Sărat din str. Tudor Vladimirescu, nr. 35 după următorul program:

Luni-Joi-8.00-16.30

Vineri-08.00-14.00

Orice modificare privind componența familiei, veniturile, domiciliul/reședința, schimbarea furnizorului se comunică în termen de 5 zile de la data la care a intervenit modificarea, printr-o nouă Cerere – Declarație pe propria răspundere.

Formularele se pot descărca, completa și transmite împreună cu documentele corespunzătoare pe adresa de email a instituției dasrm_sarat@yahoo.com